W dniach 26-28 maja br. na Targu Węglowym w Gdańsku odbędą się obchody Święta Gdańska. Fundacja Gdańska, operator wydarzenia zaproponowała, aby gdańskie NGOsy również zaprezentowały się podczas tej imprezy, przeznaczając na ten cel namiot o pow. 200 m2 (20mx10m). Organizacją namiotu targowego zajmuje się Gdańska Rada Organizacji Pozarządowych (www.grop.pl) oraz Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych Fundacja RC (fundacjarc.org.pl). Wspólnie wypełnijmy namiot ciekawymi inicjatywami pozarządowymi!
Na wypełnione formularze zgłoszeniowe czekamy do 22 kwietnia 2017 roku pod adresem: sekretariat@grop.pl
Nasz wspólny cel:
Promocja organizacji pozarządowych, ekonomii społecznej, aktywności społecznej, budowanie dumy z bycia mieszkańcem Gdańska, informowanie o tym jak dużo dla Gdańska robimy ważnych, ciekawych, potrzebnych rzeczy!
Dane techniczne:
Namiot będzie miał charakter otwarty (tylko podłoga i dach). Miejsce nie jest jeszcze sprecyzowane przez organizatora. Rozważane są dwa punkty: 1) koło teatru i zbrojowni, 2) przy katowni. Strefa NGO zostanie wyposażona w niezbędny sprzęt – m.in. nagłośnienie, mały podest sceniczny, projektor, stoły, krzesła, itp.
Przewidywane zainteresowanie:
Można się spodziewać, że rotacyjnie przez punkt przejdzie nawet 40 000 ludzi.
Aktywność organizacji pozarządowych konieczna jest we wszystkie trzy dni, przy czym nie wszystkie organizacje muszą być aktywne przez cały czas trwania imprezy. Rozkład czasowy:
Pt 15.00-20.00
Sob 08.30-20.00
Nd 09.00-18.00
„Targ Pozarządowy” powinien mieć swój program, ale powinny mieć także spójny i uzupełniający charakter w odniesieniu do ogólnego programu. Wśród imprez planowane są m.in. koncerty, w sobotę – Bieg Gdańszczan, w niedzielę – inicjatywy międzypokoleniowe, skierowane także do seniorów. Organizacje powinny podkreślać swój związek z Gdańskiem, gdańską tożsamość, pokazywać dlaczego ich działania są ważne dla Gdańska. Ważna jest też międzysektorowość. Planowana jest także sfera I i II sektora (w oddzielnych miejscach).
Ustalono, iż namiot zostanie podzielony na następujące strefy:
1. Punkt informacyjny o organizacjach pozarządowych – obsługiwany przez GROP
2. Mała scena
4. Strefa warsztatowa (prawdopodobnie stół, krzesła), blisko sceny, aby możliwe były inicjatywy łączące te dwie strefy.
3. Sklepik – strefa prezentacji i sprzedaży produktów wytworzonych przez podmioty ekonomii społecznej, prawdopodobnie punkt obsługiwany będzie przez komisariusza (produkty oddawane w komis na podstawie umowy komisowej, jedna osoba sprzedaje, potem rozliczenie). Produkty w tej strefie mają być przed akceptacją do sprzedaży „testowane” przez komisję, tak aby wybrać rzeczy ciekawe i wysokiej jakości, pokazujące gdańską ekonomię społeczną z jak najlepszej strony.
4. Senior cafe (prowadzona przez RC – kawa, herbata, ciasto domowe – za 2 zł)
5. Strefa spotkań – dywany, pufy, kameralna atmosfera do rozmów i luźniejszych (nie-stolikowych) warsztatów i spotkań.
Twoja organizacja może zaproponować aktywność w jednej lub kilku strefach!
W razie pytań polecamy kontakt z komitetem organizacyjnym:
1) Jerzy Boczoń, jerzy.boczoń@fundacjarc.org.pl, tel. 602696044 (Funcacja RC)
2) Agnieszka Buczyńska, agnieszka.buczynska@wolontariat.org.pl, tel. 793004057 (Gdańska Rada Organizacji Pozarządowych, Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku)
3) Anna Kobiela-Kanaan, anna.kobiela-kanaan@bztrojmiasto.pl, tel. 516105329 (Gdańska Rada Organizacji Pozarządowych, Bank Żywności w Trójmieście, Fundacja „Frea-art”
Więcej informacji TUTAJ.